کتاب من (قرآن) - هر روز پنج آیه میخوانم .

اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

کتاب من (قرآن) - هر روز پنج آیه میخوانم .

اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

سوره النساء آیات 31 تا 35

به نام خدای بخشنده و مهربان


اگر از گناهان بزرگی که از آن نهی شده ‏اید اجتناب کنید گناهان کوچک شما را می‏ پوشانیم و در جایگاه خوبی شما را وارد می‏سازیم. (۳۱)


برتریهایی را که خداوند نسبت به بعضی از شما بر بعضی دیگر قرار داده آرزو نکنید مردان نصیبی از آنچه به دست می‏ آورند دارند و زنان نصیبی؛ و از فضل خدا بخواهید و خداوند به هر چیز دانا است. (۳۲)


برای هر کس وارثانی قرار دادیم، که از میراث پدر و مادر و نزدیکان ارث ببرند و کسانی که با آنها پیمان بسته‏ اید نصیبشان را بپردازید! خداوند بر هر چیز شاهد و ناظر است. (۳۳)


مردان، سرپرست و خدمتگزار زنانند، بخاطر برتری هایی که خداوند برای بعضی نسبت به بعضی دیگر قرار داده است و به خاطر انفاقهایی که از اموالشان می کنند، و زنان صالح آنها هستند که متواضعند، و در غیاب اسرار و حقوق او را، در مقابل حقوقی که خدا برای آنان قرار داده، می‏کنند. و آن دسته از زنان را که از طغیان و مخالفتشان بیم دارید، پند و اندرز دهید! و در بستر از آنها دوری نمایید! و آنها را ترک کنید! و اگر از شما پیروی کردند به آنها تعدی نکنید و خداوند بلند مرتبه و بزرگ است  (۳۴)


و اگر از جدایی و شکاف میان آنها بیم داشته باشید، داوری از خانواده شوهر، و داوری از خانواده زن انتخاب کنید اگر این دو داور تصمیم به اصلاح داشته باشند خداوند کمک به توافق آنها می‏کند، زیرا خداوند دانا و آگاه است(۳۵)