کتاب من (قرآن) - هر روز پنج آیه میخوانم .

اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

کتاب من (قرآن) - هر روز پنج آیه میخوانم .

اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

سوره المائده آیات 1 تا 5

به نام خدای بخشنده و مهربان


اى کسانى که ایمان آورده اید ، به تمام پیمان ها و قراردادهاى خود وفا کنید . چهارپایان دامى ( شتر ، گاو ، گوسفند و بز ) ـ جز آنچه بر شما خوانده مى شود ـ براى شما حلال گردیده است . این در حالى است که شکار را آن گاه که مُحرمید حلال نمى شمارید . بى تردید ، خداوند هر حکمى بخواهد مقرر مى دارد . ( 1 )


اى کسانى که ایمان آورده اید ، حرمت شعایر الهى و ماه حرام و قربانى حج و قلاده هایى که بر گردن قربانى هاى حج مى آویزند و نیز حرمت راهیان بیت اللّه الحرام را که فضل و خشنودى پروردگارشان را مى طلبند نشکنید ، و هنگامى که از احرام بیرون آمدید مى توانید شکار کنید ; و دشمنى گروهى از مردم که شما را از ورود به مسجدالحرام بازداشتند وادارتان نکند که بر آنان تعدى کنید . شما مؤمنان یکدیگر را در نیکوکارى و تقواپیشگى یارى دهید و در گناه و تجاوز به یکدیگر کمک نکنید ، و از خدا پروا کنید که خداوند سخت کیفر است . ( 2 )

بر شما حرام شده است مردار و خون و گوشت خوک و حیوانى که هنگام ذبح نام غیر خدا بر آن برده شده و حیوانى که خفه شده یا با زدن مرده یا از بلندى پرتاب شده و جان داده یا به ضرب شاخ حیوان دیگر کشته شده و حیوانى که درندگان آن را خورده اند ـ مگر آنچه را که زنده بیابید و خود سر ببرید ـ و حیوانى که بر آستان بت ها سر بریده اند و این که گوشت دام را با تیرهاى قمار سهم بندى کنید . اى مؤمنان ، اینها نافرمانى خداست . امروز کسانى که کافر شده اند از ضربه زدن به دین شما ناامید گشته اند . پس از آنان نترسید و از من بترسید . امروز دینتان را براى شما کامل ساختم و نعمتم را بر شما تمام کردم و اسلام را آیین شما پسندیدم . پس هر کس هنگام قحطى و گرسنگى به خوردن گوشت حرام ناچار گردد ، در حالى که به گناه تمایل نداشته باشد و از حد ضرورت نگذرد ، بر او گناهى نیست که از آن بخورد ، زیرا خداوند حرمت را در حال ضرورت برداشته است ، چرا که خدا آمرزنده و مهربان است . ( 3 )
از تو مى پرسند : چه چیزهایى براى آنان حلال است ؟ بگو : همه چیزهاى پاکیزه براى شما حلال است ; و نیز شکار درندگانى که به آنها آموزش داده اید ، در حالى که آنها را به سوى شکار روانه مى کنید و به آنها از آنچه خدا به شما آموخته است یاد مى دهید . پس ، از شکارى که براى شما نگاه داشته اند بخورید و نام خدا را بر شکار ببرید تا بر شما حلال گردد و در شکار حیوانات از خدا پروا کنید ( در کشتن آنها زیاده روى نکنید و به خاطر سرگرمى و تفریح آنها را نکشید ) که خداوند به سرعت حسابرسى مى کند و سزاى ستمگرى را تا قیامت به تأخیر نمى افکند . ( 4 )

 
امروز چیزهاى پاکیزه براى شما حلال است ، و طعام کسانى که به آنان کتاب آسمانى داده شده نیز بر شما حلال است و طعام شما هم براى آنان حلال است . و زنان پاکدامن مؤمن و زنان پاکدامن از کسانى که پیش از شما کتاب آسمانى به آنان داده شده است نیز بر شما حلالند ، به شرط این که مهرشان را به آنان بپردازید و پاکدامن باشید نه آلوده به کار زشت و نه این که از آنها به طور پنهانى دوستانى براى خود برگزینید . و هر کس ایمان داشته باشد ولى به آنچه ایمانش او را بدان فرامى خواند کفر ورزد ، عملش تباه مى گردد و در آخرت از زیانکاران خواهد بود . ( 5 )