کتاب من (قرآن) - هر روز پنج آیه میخوانم .

اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

کتاب من (قرآن) - هر روز پنج آیه میخوانم .

اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

سوره المائده آیات 31 تا 35

به نام خدای بخشنده و مهربان


آن گاه خداوند زاغى را برانگیخت که زمین را براى پنهان ساختن چیزى مى کاوید ، تا به قابیل نشان دهد چگونه جسد برادرش را پنهان سازد . قابیل گفت : اى واى ! آیا ناتوان بودم که مانند این زاغ باشم و جسد برادرم را پنهان کنم و مدّت ها سرگردان نباشم ؟ پس چون ناتوانى خویش را دریافت کشتن برادر را به سود خود ندانست و از زمره پشیمانان گردید . ( 31 )



بدین سبب که آدمى با انگیزه هاى واهى ( چون حسد و دنیاخواهى ) به قتل دیگران برانگیخته مى شود ، براى بنى اسرائیل که در معرض این خطر بودند بیان کردیم که هر کس فردى را بى آن که مرتکب قتل شده یا در زمین فسادى برانگیخته باشد ، بکشد مانند آن است که همه مردم را کشته است ، و هر کس فردى را زنده بدارد ( از مرگ نجاتش دهد ) مانند آن است که همه مردم را زنده داشته است ، و به راستى پیامبران ما با دلایلى روشن به سویشان آمدند و آنان را از آدم کشى و سایر فسادها برحذر داشتند ولى پس از آن بسیارى از آنان در زمین از حدودى که تعیین شده بود تجاوز کردند . ( 32 )

 
جز این نیست که سزاى آنان که با خدا و پیامبرش مى جنگند و در زمین به فسادگرى مى کوشند این است که کشته شوند یا به صلیب کشیده شوند و یا دست و پایشان برخلاف یکدیگر بریده شود و یا از آن سرزمین ]به نقطه اى دیگر[ تبعید گردند . این کیفر ، رسوایى آنان در دنیاست و براى آنان در آخرت عذابى بزرگ خواهد بود . ( 33 )

مگر کسانى که پیش از این که بر ایشان دست یابید توبه کرده باشند ، که نباید بر آنان حد جارى کنید ، زیرا باید بدانید که خداوند آمرزنده و مهربان است .
( 34 )

 
اى کسانى که ایمان آورده اید ، از خدا پروا نمایید و با اطاعت از او در پى برقرارى پیوند با او باشید و در راه او جهاد کنید ، باشد که نیکبخت شوید . ( 35 )