کتاب من (قرآن) - هر روز پنج آیه میخوانم .

اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

کتاب من (قرآن) - هر روز پنج آیه میخوانم .

اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

سوره المائده آیات 91 تا 95

به نام خدای بخشنده و مهربان


شیطان چیزى جز این نمى خواهد که به وسیله شراب و قمار میان شما دشمنى و نفرت بیفکند و شما را از یاد خدا و از نماز بازدارد . اینک آیا از این کارها بازمى ایستید ؟ ( 91 )


و خدا را اطاعت کنید و از پیامبر فرمان برید و از پلیدى ها برحذر باشید . پس اگر روى برتافتید بدانید که برعهده فرستاده ما جز ابلاغ آشکار پیام تکلیفى نیست . ( 92 )


بر کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده اند ، در مورد حرام هاى یاد شده ـ چنانچه پیش از آگاهى به حکمشان آنها را خورده اند ـ گناهى نیست ، بدین شرط که تقوا پیشه کرده و به خدا و رسولش ایمانى راستین داشته و کارهاى شایسته انجام داده باشند ; سپس به مرحله اى دیگر از تقوا رسیده و به تمام احکام الهى ایمان آورده باشند و باز هم تقوا پیشه بوده و اعمالشان را نیکو انجام داده باشند ، که خداوند کسانى را که اعمالشان را به صورتى نیکو انجام مى دهند دوست مى دارد . ( 93 )


اى کسانى که ایمان آورده اید ، خداوند شما را به برخى شکارها که دست ها و نیزه هایتان به آن مى رسد مى آزماید ، تا معلوم دارد چه کسى از او به سبب کیفرش که از دیده ها نهان است مى ترسد . پس هر کس بعد از پیش آمدن این آزمون تجاوز کند ( به شکار بپردازد ) عذابى دردناک خواهد داشت . ( 94 )


اى کسانى که ایمان آورده اید ، شکار را در حالى که مُحرمید مکشید ; و هر کس از شما از روى عمد آن را بکشد جزایى برعهده اوست . آن جزا که از میان دام ها ( شتر ، گاو و گوسفند ) است باید با شکارى که کشته است همانند باشد ، و به همانندىِ این دو با یکدیگر ، دو مرد عادل از خودتان حکم مى کنند ، و آن دام قربانیى است که باید به کعبه رسد ; یا باید کفّاره اى بدهد که آن خوراکِ درماندگان است یا معادل آن روزه گرفتن است ، تا سزاى کارش را بچشد . خدا از آنچه پیش از بیان این حکم روى داده درگذشته و کفّاره اى براى آن مقرّر نکرده است . و هر کس از این پس شکارى را بکشد و این کار را تکرار کند خدا از او انتقام مى گیرد ، که خدا مقتدرى شکست ناپذیر و صاحب انتقام است . ( 95 )