کتاب من (قرآن) - هر روز پنج آیه میخوانم .

اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

کتاب من (قرآن) - هر روز پنج آیه میخوانم .

اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

سوره النساء آیات 91 تا 95

به نام خدای بخشنده و مهربان


به زودی جمعیت دیگری را می‏ یابید که می‏خواهند هم از ناحیه شما در امان باشند، و هم از ناحیه قوم خودشان هر زمانی به سوی فتنه باز گردند با سر در آن فرو می‏روند!، اگر آنها از درگیری با شما کنار نرفتند و پیشنهاد صلح نکردند و دست از شما بر نداشتند، آنها را هر کجا یافتید اسیر کنید، و به قتل برسانید و آنها کسانی هستند که برای شما تسلط آشکاری نسبت به آنان قرار داده ‏ایم. (۹۱)

برای هیچ فرد با ایمانی مجاز نیست که فرد با ایمانی را به قتل برساند، مگر اینکه این کار از روی خطا و اشتباه از او سر زند و کسی که فرد با ایمانی را از روی خطا به قتل برساند باید یک برده آزاد کند و خون بهائی به کسان او بپردازد مگر اینکه آنها خون بها را ببخشند - و اگر مقتول از جمعیتی باشد که دشمنان شما هستند ولی مقتول با ایمان بوده باید یک برده آزاد کند و اگر از جمعیتی باشد که میان شما و آنها پیمانی برقرار است باید خون بهای او را به کسان او بپردازد و یک برده آزاد کند، و آن کس که دسترسی ندارد دو ماه پی در پی روزه می‏گیرد - این توبه الهی است و خداوند دانا و حکیم است. (۹۲)


و هر کسی فرد با ایمانی را از روی عمد به قتل برساند مجازات او دوزخ است که جاودانه در آن می‏ماند و خداوند بر او غضب می‏کند و از رحمتش او را دور می‏سازد و عذاب عظیمی برای او آماده ساخته است. (۹۳)


ای کسانی که ایمان آورده ‏اید هنگامی که در راه خدا گام بر می‏دارید تحقیق کنید و به کسی که اظهار صلح و اسلام می‏کند نگوئید مسلمان نیستی بخاطر اینکه سرمایه ناپایدار دنیا بدست آورید، زیرا غنیمت های بزرگی در نزد خدا است، شما قبلا چنین بودید و خداوند بر شما منت گذارد بنا بر این تحقیق کنید، خداوند به آنچه عمل می‏کنید آگاه است. (۹۴)


افراد با ایمانی که بدون بیماری و ناراحتی از جهاد باز نشستند یا مجاهدانی که در راه خدا با مال و جان خود جهاد کردند یکسان نیستند، خداوند مجاهدانی را که با مال و جان خود جهاد نمودند بر قاعدان برتری بخشیده و به هر یک از این دو دسته خداوند وعده پاداش نیک داده و مجاهدان را بر قاعدان برتری و پاداش ‍ عظیمی بخشیده است. (۹۵)