کتاب من (قرآن) - هر روز پنج آیه میخوانم .

اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

کتاب من (قرآن) - هر روز پنج آیه میخوانم .

اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

سوره المائده آیات 86 تا 90

به نام خدای بخشنده و مهربان


و کسانى که به پیامبر و آنچه بر او نازل شده است کافر شده و آیات ما را دروغ انگاشته اند آنان همدم دوزخند . ( 86 )


اى کسانى که ایمان آورده اید ، چیزهاى پاکیزه را که خدا آنها را براى شما حلال کرده است بر خود و دیگران حرام مکنید و بدین وسیله از حدود الهى تجاوز نکنید که خداوند تجاوزگران را دوست نمى دارد . ( 87 )


و از آنچه خدا روزى شما کرده است که همه حلال و پاکیزه اند . بخورید و از خدا که به او ایمان دارید پروا کنید و حلال او را حرام مکنید . ( 88 )


خداوند شما را به سبب سوگندهاى بیهوده تان که بدون قصد بر زبان مى آورید بازخواست نمى کند و کفّاره اى براى آنها مقرّر نمى دارد ، ولى بر سوگندهایى که آنها را با اراده خود استوار مى کنید ، اگر آنها را بشکنید بازخواستتان مى کند و براى آنها کفّاره مقرّر مى دارد . پس کفّاره شکستن سوگند ، غذا دادن به ده درمانده است از غذاهاى متوسطى که به خانواده خود مى دهید یا پوشاک ده مسکین یا آزاد کردن یک برده . پس هر کس هیچ یک از اینها را نیابد باید سه روز روزه بگیرد . این کفّاره سوگندهاى شماست آن گاه که سوگند یاد کنید و آن را بشکنید ; و باید سوگندهاى خود را حفظ کنید . این گونه خداوند احکام خود را براى شما بیان مى کند ، باشد که با فراگرفتن آنها و عمل بدانها سپاسگزارى کنید . ( 89 )


اى کسانى که ایمان آورده اید ، جز این نیست که شراب و قمار و سنگ هاى نصب شده براى قربانى ها که بدانها تبرک مى جویید ، و تیرهاى قمار که گوشت دام ها را با آنها تقسیم مى کنند ، همه پلیدى هایى هستند که گرایش به آنها برخاسته از وسوسه هاى شیطان است ; پس از آنها بپرهیزید ، باشد که نیکبخت شوید . ( 90 )